• Welcome to Introduktion til metoder og værktøjer i den kliniske undervisning


  • Description: 

    Et vigtig element i ph.d. uddannelsen er udvikling af undervisningskompetencer. Disse kompetencer udvikles og styrkes ved dels at tage del i den kliniske undervisning, dels ved at deltage i undervisning med pædagogisk sigte. Formålet med dette kursus er introducere kursus deltagerne til metoden Problem-Based-Learning (PBL) til anvendelse i den kliniske undervisning, både smågruppebaseret caseundevisning og plenare forelæsninger, således at Ph.d. studerende opnår en basal viden og færdigheder, de kan anvende ved deres videre udvikling af undervisnings kompetencer.

    Form: Plenar undervisning kombineret med gruppe arbejde. Kursisterne skal medbringe pc til undervisningen, der skal bruges i gruppearbejdet.

     Målrgruppe: ph.d studerende på AAU, der skal involveres i klinisk undervisning som led i deres undervisningsforpligtigelse.

     Mål:  Formålet med dette kursus er introducere kursus deltagerne til metoden Problem-Based-Learning (PBL) til anvendelse i både smågruppebaseret caseundevisning og plenare forelæsninger i den kliniske undervisning. Således at Ph.d. studerende opnår en basal viden og færdigheder, de kan anvende ved deres videre udvikling af undervisnings kompetencer, Der vil være fokus på både undervisning ved fysisk fremmøde og virtuel undervisning.

    Materiale;   Der udsendes spørgeskema før undervisningen som skal anvendes under undervisningen. Besvarelserne indgår i undervisningen.

    Der oprettes et undervisnings team. Alle deltager bedes sikre at de kan komme på før undervisningen. Hvis det driller skal de kontakte Anders HOLM, CDUL.


    Organizer: Praktiserende læge, professor,ph.d. Jette Kolding Kristensen. CAM, AAU  (JKK)

    Lecturers:

    Praktiserende læge, professor,ph.d. Jette Kolding Kristensen. CAM, AAU  (JKK)

    Praktiserende læge, professor Janus Thomsen, CAM, AAU

    Lektor, læge Malene Plejdrup Hansen, CAM, AAU

    Læringskonsulent Ander Holm, CDUL, AAU


    ECTS: 1,6

    Time:  20. og 29. september 2022

    Place:  Forskningens Hus, Sdr. Skovvej 15, lokale 405

    Zip code:
    9000

    City:
    Aalborg

    Number of seats: 30

    Deadline: 30. august 2022